بعد از این که متن دلخواه مان را نوشتیم ، لازم است که آن را در حافظه ی بلند مدت رایانه ( هارد ) ذخیره کنیم  . برای ذخیره متن در گوشه سمت چپ روی File کلیک می کنیم .

برای ذخیره کردن ، ما دو انتخاب داریم ؛

استفاده از Save :
اگر متنی که قصد دارید آن را ذخیره کنید جدیدا ایجاد شده با کلیک بر روی دکمه Save یک پنجره جدید برای شما باز می شود . در این پنجره جدید شما باید دو کار را انجام دهید ؛
1    - اول این که باید مشخص کنید متن شما کجا ذخیره شود
2    - دوم این که اسمی برای متنی که نوشته اید باید انتخاب کنید .

متن شما در هارد رایانه ذخیره می شود . یک هارد می تواند به چند قسمت ( درایو ) تقسیم شود که این تقسیمات با حروف C ، D ،  F و ... نام گذاری می شوند . اگر آشنایی چندانی با این بحث ندارید روی Desktop کلیک کنید .
Desktop  در درایو C قرار دارد . به دلیل نصب ویندوز در این درایو بهتر است سعی کنید روی دسکتاپ ، فایل های پرحجمی مثل فیلم را قرار ندهید چون باعث کند شدن ویندوز شما خواهد شد .
بعد از کلیک روی دسکتاب ( میز کار ) در قسمتی که با شماره 2 نام گذاری شده ، یک اسم برای متن تان تایپ کنید . این اسم می تواند فارسی ، انگلیسی ، اعداد یا مخلوطی از هر سه باشد . در نهایت روی Save ( پایین پنجره ) کلیک کنید . به این ترتیب متن شما با اسمی که انتخاب کرده اید روی صفحه ای اصلی یا همان Desktop ذخیره خواهد شد که بعد ها می توانید آن را دوباره باز کنید و آن را تغییر دهید .
چند نکته :
*    به محض شروع ایجاد یک متن جدید بهتره است آن را ذخیره کنید . چون اگر به هر دلیلی برق رایانه قطع شود یا رایانه به طور غیر منتظره خاموش شود ، بخش زیادی از متنی که نوشته اید را از دست خواهید داد .
*    بعد از ذخیره اولیه ، بهتر است که هر چند دقیقه یک بار روی شکلک save (نواری بالای صفحه – سمت راست) کلیک کنید تا آخرین تغییرات ذخیره شود .

*    در ورد بخشی وجود دارد که میتوان به طور خودکار متن را و در فواصل زمانی معین ذخیره کرد . آموزش این قسمت به طور جداگانه ارائه خواهد شد .

استفاده از Save As :
از این گزینه زمانی استفاده می کنیم که می خواهیم متن اصلی را نگه داریم و تغییراتی که ایجاد کرده ایم را با یک نام دیگر ذخیره کنیم . اگر روی save as کلیک کنید پنجره ای که قبلا در مورد آن توضیح داده شد باز می شود . این جا هم یک مکان و اسم جدید برای متن باید انتخاب کنیم .

در انتهای کار روی save کلیک می کنیم .


موارد بیشتر :
آموزش رایانه برای معلمان آموزش ورد