استفاده از دو رنگ مداد برای نوشتن در کلاس اول ؛ علاوه بر کند نویسی و بر هم زدن تمرکز؛ با اهداف کتاب فارسی جدید همخوانی و هماهنگی ندارد.
چون ؛
در کتاب مهارت نوشتن تاکید بر یکسره نویسی یا یکپارچه نویسی هست.
یعنی بدون برداشتن مداد از روی صفحه ، کلمه نوشته شود. ( مواردی که نشانه ها به هم میچسبند )
مهمترین دلیل عدم استفاده از مداد قرمز در روش جدید؛ همین نکته است.
نکته:
ر صورتی که دانش آموزی در شناخت و تفکیک صداهای یک کلمه مشکل داشته باشد؛ میتواند به صورت مقطعی و تا رفع مشکل ، از دو رنگ مداد در نوشتن استفاده کند.
یا برای رفع مشکل دانش آموزی که در کلماتی که س و ش دارند؛ دندانه ها را کم یا زیاد میگذارد؛ استفاده از دو رنگ مداد؛ یک روش موثر و نتیجه بخش خواهد بود.
" خانم دریابر "
منبع :کانال تلگرامی معلم اول با آی دی moallemavval