رسم محور در ورد یکی از سخت ترین کارهای بعضی از همکاران فرهنگی است!!! می خواهیم روشی ساده را آموزش دهیم که با کمک آن می توانید محورهای دقیقی رسم کنید .

این پست را در تاریخ 29 مهر 1393 ارسال کردم!، امروز 26 اردیبهشت 1399 می خواهم این آموزش رورا با یک شگرد جدید خدمت شما ارائه بدهم که نسبت به روش قبلی که در پایین توضیح داده شده، بهتر است.

این آموزش را می توانید به صورت ویدئویی در سایت آپارات مشاهده بفرمائید:

آموزش جدید رسم محور در ورد

روش قدیمی:

نرم افزار ورد را باز کنید . به تب View بروید . تیک گزینه ی Gridlines را بزنید . 

حالا به تب Insert بروید . در قسمت Shapes در بخش Lines روی محور خام ! کلیک کنید . 

حالا به محیط ورد برگردید و سعی کنید یک خط راست بکشید . با امکان فعال شده به سادگی هر چه تمام تر می توانید این کار را بکنید . برای قسمت بندی دقیق محور می توانید از شمارش مربع ها کمک بگیرید . 

نوبت شگرد بعدیست ! کلید Ctrl را نگه دارید و غلتک ماوس را به سمت بیرون بچرخانید . صفحه را تا جایی که دوست دارید بزرگ کنید . 

برای علامت گذاری باز هم به تب insert  و بخش shapes مراجعه کنید . این بار خط ساده را انتخاب کنید . حالا هر جایی از محور را که دوست دارید خط های کوچک عمودی رسم کنید . 

برای تمیز تر شدن کار ، بعد از رسم خط افقی اول ، ماوس را روی آن نگه دارید ( علامت جابجایی باید در کنار ماوس نمایش داده شود ) حالا کلید Ctrl را نگه دارید . اگر کار اول را به درستی انجام داده باشید حالا باید یک علامت + در کنار ماوس ظاهر شود . در ادامه روی خط عمودی چپ کلیک کنید و نگه دارید . ماوس را به سمت راست حرکت دهید و خط کپی شده را در جای دلخواه رها کنید . این کار را می توانید بی نهایت انجام دهید .

شاید بار اول کمی سخت باشد ولی با کمی تمرین می توانید به سرعت محور طراحی کنید . 

برای نوشتن عدد هم می توانید از text box  یا shapes استفاده کنید . 

اگر نیاز به توضیح بیشتر دارید بفرمائید .

موفق باشید

 

 

اگر در تدریس ریاضی چهارم تا هفتم دچار مشکل هستید، پیشنهاد می کنم از آموزش های آموزگار محسن نجفی الگو برداری کنید ← https://bjschool.blog.ir/post/5605


موارد بیشتر :
آموزش رایانه برای معلمان آموزش ورد