نوشتن کسر در نمونه سوالات ریاضی برای کسانی که با روش درست آن آشنایی ندارند، همواره با سختی همراه است. 

بخش پیش فرض فرمول نویسی در ورد آن چنان که باید و شاید به درد نوشتن کسر نمی خورد!. خب راه حل چیست؟

اگر می خواهید این آموزش را به صورت ویدئویی ببینید از کلیپ ← آموزش روش نوشتن کسر و عدد مخلوط در ورد، در سایت آپارات بازدید بفرمائید.

ورد را باز کنید ، به تب INSERT بروید . به دنبال دکمه Object ( سمت راست ) بگردید . روی آن کلیک کنید . در لیست باز شده روی Microsoft Equation 3.0 دابل کلیک کنید . اگر پیغامی ظاهر شد روی No کلیک کنید . 

چیزی که شما الان آن را مشاهده می کنید بخش فرمول نویسی ورد 2003 می باشد . این قسمت برای نوشتن نمونه سوال ریاضی که در آن می خواهید از کسر استفاده کنید بهترین گزینه است  .

برای نوشتن کسر ، عکس های زیر رو مشاهده بفرمائید .

بعد از کلیک شماره 2  پنجره زیر باز می شود .

روی صورت کسر کلیک کنید و عدد دلخواه را بنویسید . سپس روی مخرج کلید کنید و کار را ادامه دهید . با کلید های جهتی بالا و پایین صفحه کلید هم می توانید چشمک زن را بین صورت و مخرج جابجا کنید . 

اگر می خواهید کسر مخلوط بنویسید با کمک ماوس در قبل از کسر کلیک کنید یا این که با کلیک جهتی سمت چپ صفحه کلید چشمک زن ماوس را به قبل از کسر ببرید و عدد دلخواه را بنویسید .

حالا فرض کنیم می خواهید علامت های = + - را به فرمول مان اضافه کنیم . این بار از کلید جهتی سمت راست صفحه کلید استفاده کنید تا به جلوی کسر بروید . 

برای نوشتن کسر بعدی دوباره باید به نوار ابزار بروید و قسمت کسر را انتخاب کنید و همین مراحل را دوباره طی کنید . 

برای ثبت فرمول نوشته شده ، یک بار در خارج از قسمت محیط بالایی ، کلیک کنید . با این کلیک به محیط ورد بر می گردید . 

 

 

اگر می خواهید فرمول نوشته شده را با ماوس به هر جایی از صفحه که دوست داشتید ببرید باید مثل عکس با آن رفتار کنید . 

جهت یادآوری :

روی فرمول نوشته شده یک بار کلیک کنید . به تب page layout بروید . روی warp text کلیک کنید . گزینه in front of text را انتخاب کنید . حالا اگر با ماوس ( چپ کلیک ) فرمول نوشته شده را بگیرید می توانید آن را جابجا کنید . 

 

برای نوشتن یک فرمول دیگر در همین سبک یک کپی از فرمول نوشته شده بگیرید . دو بار روی آن کلیک کنید . بعد از وارد شدن به محیط فرمول نویسی اعداد را تغییر دهید .

موفق باشید

 

اگر در تدریس ریاضی چهارم تا هفتم دچار مشکل هستید، پیشنهاد می کنم از آموزش های آموزگار محسن نجفی الگوبرداری کنید ← https://bjschool.blog.ir/post/5605


موارد بیشتر :
آموزش رایانه برای معلمان آموزش ورد