یکی از مشکلات همکارانی که اقدام به طراحی نمونه سوال با ورد می کنند انگلیسی بودن اعداد به کار رفته در نمونه سوال است . برای حل این مشکل چندین راه وجود دارد که بسته به عواملی ممکن است یکی از این راه حل هایی که خدمت شما ارائه می کنم بتواند مشکل شما را حل کند .

قبل از هر کاری مطمئن شوید که در پوشه ی 1 C:\Windows\Fonts ، فونت های فارسی وجود داشته باشند . اگر فونت فارسی در این پوشه وجود نداشت ممکن است با کپی کردن فونت فارسی کلا مشکل شما حل شود .

اگر دیدید که فونت فارسی در سیستم شما وجود دارد نرم افزار Word را باز کنید . به قسمت 2 Options بروید . روی Advanced کلیک کنید . اسکورل را پایین بکشید تا بخش Show document content را ببینید . در این قسمت Numeral را پیدا کنید . در محیط پنجره کوچک روبروی آن کلیک کنید . در لیست باز شده Hindi را انتخاب کنید و روی Ok کلیک کنید .

حالا به صفحه ی اصلی بر گردید . اگر عددی تایپ کنید می توانید آن را به شکل فارسی ببینید . یا این که اگر قبلا نمونه سوالی را که نوشته اید باز کنید ، همه ی اعداد باید فارسی شده باشند .

اگر این روش جواب نداد ؛

در ویندوز های Xp و 7

مسیر زیر را دنبال کنید :

   Control Panel → Region and language → Custom → Numbers → Use native digits 

معمولا اگر Contex را انتخاب کنید ، هر موقع فونت شما فارسی باشد اعداد فارسی نوشته می شوند و هر موقع فونت انگلیسی باشد اعداد انگلیسی نمایش داده می شوند . 

اگر National  را انتخاب کنید کل اعداد سیستم شما فارسی می شوند . حتی نام فایل ها و پوشه ها ! ساعت ویندوز هم از این مستثنی نیست !

البته گزینه ی National برای کسانی که همزمان از زبان فارسی و انگلیسی در ورد استفاده می کنند مناسب نیست . 

در ویندوز 8 ؛

نشانگر ماوس را به گوشه پایین سمت راست ببرید . در منویی که باز می شود روی Settings کلیک کنید . مسیر زیر را دنبال کنید :

 Control Panel → Region → Numbers → Use native digits

موفق باشید


1. به طور پیش فرض ویندوز در درایو C نصب می شود . اگر ویندوز شما در درایو دیگری نصب شده جای آن را با C عوص کنید . 

2. اگر ورد شما 2007 است در قسمت بالای سمت راست روی عکس گرد کلیک کنید . در ورد 2013 روی File کلیک کنید . 


موارد بیشتر :
آموزش رایانه برای معلمان آموزش ورد